[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jeżeli członkowie takiej nacji przebywali na ziemi państwa, hołduj ącego innej religii, nie troszczyli się zgoła (dobrowolnie) o władzę tego państwa, mając swoje własne, o kompetencji dla nich państwowej.Nie brakło temu żydowskiemu państwu życia publicznego, a tylko chrześcijanie tego nie zmiarkowali.Spinoza i Uriel Acosta zostali formalnym procesem o zdradę stanu skazani na wygnanie z tego państwa.Najwybitniejszy myśliciel chasydów, senior Salman, był w roku 1799 wydany rządowi rosyjskiemu przez przeciwną mu partię rabińską, jako obcemu państwu.Tyle Spensler1362.Zmieniając zawikłaną jego metodę na prostszą i nie wymyślając nowej nomenklatury, zgodzimy się na to, jako społeczności religijne o kierunku mniej lub więcej teokratycznym, jeśli są pozbawione własnego państwa, utworzą państwo w państwie, gdziekolwiek się pojawią.Posiadają zazwyczaj własną państwowość (tj.urządzenia państwowe).Odkrywa się przed nami ciekawe zjawisko: państwowość bez państwa.Musi to być państwowość defektowna, aleć u Żydów cywilizacja zawsze defektowną była, a tylko zmieniły się defekty.Podniosło się zaś w „golusie" wykształcenie żydowskie, rozszerzył się horyzont umysłowy, skutkiem czego poczęto rozumieć tę defektowność i odczuwać ją coraz dotkliwiej.Wreszcie musiała objawić się dążność, by defektowność usunąć i posiąść własne państwo.Na cudzym terytorium? Według pojęć łacińskich czy bizantyńskich, lub nawet turańskich, jest to absurdalna niedorzeczność.Ale dzieje żydowskiego państwa i państwowości żydowskiej są właśnie wielce swoiste od samego początku, już to sprzeciwiaj ąc się normom panuj ącym u ludów całego świata, już to tkwiąc poza wszelkimi pojęciami „narodów".Państwowość żydowska dopuszcza mianowicie spółkę kompromisową z państwem „gojów"; próbują tą drogą dojść do własnego państwa, jako wspólnicy.Nie jest to jakaś odmiana condominium, w którym chodzi o współwłasność obopólnych zysków (daniny opłacane dwom władcom), ale prawo do urządzenia się każdej strony po swojemu na wspólnym terytorium.Jest to dwojakość prawa nie tylko prywatnego, lecz i publicznego w tym samym kraju; dwojakość nieuchronna, pomimo jedności prawa pisanego.Tak powstawała niegdyś Judeo-Hiszpania, a za naszych czasów Judeo-Rosja, Judeo-Lithuania; tak obmyślona bywała (i bywa) Judeo-Polonia.W pojęciach Żydów państwo żydowskie istnieje ciągle.Przystosowując atoli kwestię do naszych pojęć użyję wyrażenia, że to nie państwo, lecz państwowość spragniona państwa.Jakżeż miałaby nie być spragnioną?Żydzi kierowali rewolucj ą w Hiszpanii lat 1932 i 1933.Była ona wybitnie antyhiszpańska i antykatolicka; symbolem jej podpalanie kościołów.We wszelkich zaburzeniach hiszpańskich chodzi o powrót Żydów do tego kraju, i o czwartą z rzędu próbę obj ęcia tam rządów.Trudno nie uznać za wyraźną próbę Judeo-Hungarii owej rewolucji, na czele której stanął był Berele Kohn, pomadiaryzowany na Belę Kuna.Ówczesna „Rada Narodowa" składała się z 19 członków, w czym 11 było Żydów, odezwy zaś układane były w „Kole Galilejczyków" Budapesztu, u żydowskich masonów.Pośród mówców zgromadzenia proklamującego w sejmie republikę, nie było ani jednego chrześcijanina.Zabójcami Tiszy dowodził Żyd.Wszyscy komisarze ludowi byli Żydami, tylko część zastępców była z Madiarów; komisarze pilnujący stolicy, straż miejska, urzędnicy policji - to sami Żydzi.Nastąpiła masowa nominacja profesorów i nauczycieli Żydów, a podręczniki szkolne „zreformowali" Żydzi Lukaes-Loewinger i Balars Bauer (Bela Hensch)8.Oczywiście nie byłoby mogło dojść do tego, gdyby już przed wojną nie były ułożone, i to dobrze ułożone, fundamenty pod Judeo-Hungarię.Żydzi przemycili się świetnie, jako madiarscy arcyszowiniści; podczas gdy Madiarom roiło się, jakoby ich naród urastał wciąż, wsysając w siebie „narodowości" (Słowian i Rumunów), popadali tymczasem sami pod hegemonię żydowską (sam mógłbym o tym powiedzieć wiele).Wszystkie ministerstwa były „obsiedziane" przez Żydów, prasa rządowa cała, prywatna po większej części w ręku żydowskim, handel i przemysł niemal wyłącznie żydowski, rolnictwo gnębione, itd., itd [ Pobierz całość w formacie PDF ]